ესეს შეფასების
კრიტერიუმები
დავალების ადეკვატურად
გაგება და გააზრება
ა) დავლების პირობა ადეკვატურადაა
გაგებული
|
2
|
ბ) დავალება ნაწილობრივ არის არაადეკვატურად გაგებული
|
1
|
გ) დავალება მთლიანობაში არაადეკვატურადა
გაგებული
|
0
|
ნაშრომის
აგება და ორგანიზება
ა)
ნაშრომი ორგანიზებულია, მონაკვეთები თანმიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს.
|
2
|
ბ)
აბზაცები არსწორადა გამოყოფილი , ზოგიერთ შემთხვევაში ირღვევა მსჯელობის ლოგიკა.
|
1
|
გ)
ნაშრომი არაორგანიზებულია, დარღვეულია ლოგიკა აბზაცები არასწორადაა გამოყოფილი.
|
0
|
მსჯელობის დასაბუთება ,არგუმენტირება
და ზოგადი განათლება
ა)
მსჯელობა მკაფიოა, არგუმენტირებულია, არგუმენტები გამყარებულია შესაბამისი მაგალითებით
. ჩანს მოისწავლის აზროვნება და განათლება .
|
2
|
ბ)
მსჯელობა ნაწილობრივ არგუმენტირებულია. არ არის გამყარებული შესაბამისი მაგალითებით.
არ გამოვლინდა წიგნიერება.
|
1
|
გ)
დავალების პირობა არაადეკვატურადაა გაგებული, ან მოსწავლე იყენებს შინაარსის პერიფრაზს.
|
0
|
ლეკსიკა და სტილი
ა)
აზრი ზუსტად და მკაფიოდ არის გამოხატული. ნაწერი სტილისტურად გამარტულია .
|
2
|
ბ)
აზრი ზუსტად არის გამოხატული მაგრამ ლექსიკა მწირია ან გვხდება სტილისტური ხარვეზები.
|
1
|
გ)
აზრი ძირითადად გასაგებია, მაგრამ სტილისტურად გაუმართავია, გვხდება არადეკვატური
ლექსიკა .
|
0
|
ორთოგრაფია, მორფოლოგია, სინტაქსი და პუნქტუაცია
ა)
არ არის ამ ტიპის სამზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
ბ)
არ არის ამ ტიპის შვიდზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
გ)
ამ ტიპის შეცდომა შვიდზე მეტია.
|
0
|
თანამშრომლობის
თვითშეფასება
·
მოსწავლეების მიერ
ჩანიშვნის გამოყენება შეიძლება თანამშრომლობის
უნარის გასაუმჯობესებლად.
მე ჩემს გუნდა ვეხმარები:
ჩემი სწავლის ორგანიზება:
·
მიზნების ამოცნობა
·
დავალებების განსაზღვრა.
|
ინიციატივის საკუთარ თავზე აღება.
·
ახალი იდეების შეთავაზება.
|
ინფორმაციის ძიება
·
კითხვების დასმა
·
ფაქტების მოძიება
|
კითხვების დასმა
·
სუსტ იდეებთან შეკამათება.
|
ანალიზი
·
რთული იდეების გამარტივება.
|
წევრების წახალისება
·
ყველას მოწვევა მონაწილეობის მისაღებად.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ჩემს მიერ შედგენილი შეფასება ამოწმებს მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნას, რომელიც
შემდეგი თემის დასაგეგმად მჭირდება.
|
|
შეფასებითი ინფრომაციის შესაგროვებლად ვიყენებ ზოგად და თემატურ შეკითხვებს.
|
|
შეფასების ფორმებში გამოყენებული შეკითხვები მეხმარება მომდევნო თავში აზროვნების
ზედა დონის უნარ-ჩვევების და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების სტანდარტების დადგენაში.
|
|
წინასწარ გათვლილი მაქვს მოსწავლეთა შესაძლო პასუხები, რათა შეფასებიდან მიზანმმიმართულად
მივიღო საჭირო ინფორმაცია.
|
|
შეფასებიდან მიღებული ინფორმაცია შემიძლია გამოვიყენო და მოსწავლეთა საჭიროებები
გავითვალისწინო მომდევნო თავში.
|
განმავითარებელ თვითშეფასებას. თვითშეფასების შედეგები
დაგეხმარებათ როგორც ძლიერი მხარეების შენარჩუნებაში, ასევე სუსტი მხარეების გაუმჯობესებაში,
შეფასების გეგმის შედგენის პროცესში. ხუთშტრიხიან შკალაზე განსაზღვრეთ, როგორ შეაფასებდით
თქვენს მიმდინარე პრაქტიკას.
1.
განმავითარებელ შეფასებას ვიყენებ თემაზე მუშაობის
დაწყებამდე, რათა განვსაზღვრო შესაბამისი სასწავლო ღონისძიებები (მაგალითად:
შევისწავლო ჩემი მოსწავლეების ცოდნის საფუძველი, რათა განვსაზღვრო სწავლების
შემდგომი მეთოდები.)
ძალიან
ხშირად
|
ხშირად
|
ზოგჯერ
|
ხანდახან
|
სრულებით
არა
|
2.
მოსწავლეები აქტიურად არიან ჩართული პროექტის
მოლოდინების, სასწავლო მიზნების, პროექტის კრიტერიუმების შესწავლასა და გაგებაში.
ძალიან
ხშირად
|
ხშირად
|
ზოგჯერ
|
ხანდახან
|
სრულებით
არა
|
3.
მოსწავლეები იყენებენ პროექტის გეგმას, რათა
მონიტორინგი გაუკეთონ სწავლის პროცესს და დამოუკიდებელი შემსწავლელები გახდნენ.
ძალიან
ხშირად
|
ხშირად
|
ზოგჯერ
|
ხანდახან
|
სრულებით
არა
|
4.
ჩემი მოსწავლეები ქმნიან რუბრიკას პროექტის
განხორციელების განმავლობაში გამოსაყენებლად.
ძალიან
ხშირად
|
ხშირად
|
ზოგჯერ
|
ხანდახან
|
სრულებით
არა
|
5.
ჩემი მოსწავლეები იყენებენ რუბრიკას პროექტის
განმავლობაში მოლოდინების გაცნობისთვის.
ძალიან
ხშირად
|
ხშირად
|
ზოგჯერ
|
ხანდახან
|
სრულებით
არა
|
სახელწოდება: სასწავლო ჟურნალების რუბრიკა - დაწყებითი კლასები
აღწერა: მოსწავლეებისათვის გასაგებ ენაზე შემუშავებული რუბრიკა გამოიყენება დაწყებითი კლასების მოსწავლეების მიერ სასწავლო ჟურნალების თვითშეფასებისათვის.
ძირითადი სიტყვები: მონაცემები, ჩანაწერების გაკეთება, რეფლექსია, გრაფიკული ორგანაიზერი
ინსტრუქცია: გამოიყენეთ რუბრიკა თქვენი სასწავლო ჩანაწერების თვითშეფასებისათვის.
კატეგორია
კლასი მე-4 კლასი
საგანი : ქართული ენა და ლიტერატურა
შეფასების ტიპი : ლაბორატორიული პროცესი
4
|
3
|
2
|
1
|
მონაცემების
ჩაწერა
|
|||
მე აკურატულად, საფუძვლიანად
და ზუსტად ვიწერ განსხვავებულ მონაცემებს გამოყენებად და შესაფერის ფორმატში, როგორიცაა გრაფიკები,
სიები, მონახაზები და დიაგრამები.
|
მე მონაცემებს ვიწერ
შესაბამის ფორმატში.
|
მე ვცდილობ, რომ მონაცელები
აკურატულად ჩავიწერო, მაგრამ ხშირად არასწორ ფორმატს ვირჩევ ან ჩემი მონაცამების
ნაწილი არაა ზუსტი.
|
ხშირად მონაცემებს არა
აკურატულად ვიწერ.
|
ჩანიშვნები
|
|||
როდესაც მე ვკითხულობ საკითხის
შესახებ ან ვუსმენ წარმოდგენილ ინფორმაციას, მე ჩემი სიტყვებით ვაკეთებ
ჩანაწერებს და გამოვყოფ მნიშვნელოვან ინფორმაციას დამხმარე დეტალებისგან. მე
აღვნიშნავ კავშირებს, პროგნოზებსა და საკითხთან დაკავშირებულ კითხვებს.
|
როდესაც მე ვკითხულობ საკითხის
შესახებ ან ვისმენ წარმოდგენილ ინფორმაციას, მე ვაკეთებ ჩანაწერებს ჩემი
სიტყვებით, და გამოვყოფ მნიშვნელოვან ინფორმაციას დამხმარე დეტალებისგან.
|
როდესაც მე ვკითხულობ საკითხის
შესახებ ან ვისმენ წარმოდგენილ ინფორმაციას, მე ვცდილობ ჩანაწერების გაკეთებას
ჩემი სიტყვებით, მაგრამ ზოგჯერ მე უბრალოდ ვაკოპირებ იმას, რასაც ვუსმენ ან
რასაც ვკითხულობ მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გამოყოფის გარეშე.
|
როდესაც მე ვკითხულობ საკითხის
შესახებ ან ვისმენ წარმოდგენილ ინფორმაციას, მე ზუსტად და დაუფიქრებლად
ვაკოპირებ იმას, რასაც ვუსმენ ან რასაც ვკითხულობ, მე არ ვაკეთებ ჩანიშვნებს.
|
კავშირები
|
|||
მე ჩემს სასწავლო ჟურნალში
მუდამ ვაკეთებ კავშირებს და პროგნოზებს, და ვსვამ საკითხთან დაკავშირებულ
კითხვებს.
|
მე ჩემს სასწავლო ჟურნალში
ხშირად ვაკეთებ კავშირებს და პროგნოზებს, და ვსვამ საკითხთან დაკავშირებულ
კითხვებს.
|
თუ შემახსენებენ მე ჩემს
სასწავლო ჟურნალში გავაკეთებ კავშირებს და პროგნოზებს, და დავსვამ საკითხთან
დაკავშირებულ კითხვებს.
|
ჩემს სასწავლო ჟურნალში მე
იშვიათად ვაკეთებ კავშირებს ან პროგნოზებს, ან ვსვამ საკითხთან დაკავშირებულ
კითხვებს.
|
წარდგენა
|
|||
მე ვიყენებ მონახაზებს,
დიაგრამებს, გრაფიკებს და სხვა სახის გრაფიკულ ორგანაიზერებს, რომლებიც მე
მეხმარება კონცეფციებისა და კონცეფციებს შორის ურთიერთობის გააზრებაში.
|
ზოგჯერ მე ვიყენებ გრაფიკულ
ორგანაიზერებს, რომ გავიაზრო კონცეფციები და კავშირი კონცეფციებს შორის.
|
თუ შემახსენებენ, მე
გამოვიყენებ გრაფიკულ ორგანაიზერს კონცეფციის გაგებისათვის.
|
მე არ ვიყენებ გრაფიკულ
ორგანაიზერებს კონცეფციების გააზრებისათვის.
|
რეფლექსია
|
|||
მე ხშირად ვიყენებ ჩემს
სასწავლო ჟურნალში მოცემულ ინფორმაციას იმის გასარკვევად, თუ რა და როგორ
ვისწავლე.
|
მე ზოგჯერ ვიყენებ ჩემს
სასწავლო ჟურნალში მოცემულ ინფორმაციას იმის გასარკვევად, თუ რა და როგორ
ვისწავლე.
|
მე იშვიათად ვიყენებ ჩემს
სასწავლო ჟურნალში მოცემულ ინფორმაციას იმის გასარკვევად, თუ რა და როგორ
ვისწავლე.
|
მე არასოდეს ვიყენებ ჩემს
სასწავლო ჟურნალში მოცემულ ინფორმაციას იმის გასარკვევად, თუ რა და როგორ
ვისწავლე.
|
გარეგნული
მხარე
|
|||
ჩემი სასწავლო ჟურნალი
აკურატულია, და ინფორმაციას ისე ვწერ, რომ მე წავიკითხო და გავიგო, თუ რა
დავწერე. თუ ჩემი სასწავლო ჩანაწერები სხვამაც უნდა წაიკითხოს, მე გამოვიყენებ
სტანდარტული წერის წესებს, რომ აუდიტორიამ გაიგოს ის.
|
ჩემი სასწავლო ჟურნალი საკმაოდ
აკურატულია, და ინფორმაციას ისე ვწერ, რომ მე და სხვა ადამიანებმა წავიკითხოთ და
გავიგოთ.
|
ჩემი სასწავლო ჟურნალი ცოტა
მოუწესრიგებელია. მე ვცდილობ ისე წერას, რომ მე და სხვა ადამიანებმა წავიკითხოთ,
მაგრამ ზოგჯერ თვითონ ვერ ვარკვევ, თუ რის თქმას ვცდილობდი.
|
ჩემი სასწავლო ჟურნალი
დამაბნეველი ან მოუწესრიგებელია. ხშირად მე ვერ ვარკვევ, თუ რისი თქმა მინდოდა
ჩემს სასწავლო ჩანაწერებში.
|
მეტად საჭირო და აუცილებელი მასალაა.მადლობა ლუიზა!
ReplyDeleteსაჭირო შეფასებები.ძალიან კარგი მასალებია!
ReplyDelete